أخبار عاجلة

أخبار العالم : #رضوى_فين؟ يتصدر بعد القبض على رضوى محمد لمهاجمتها السيسي وزوجته

أخبار العالم : #رضوى_فين؟ يتصدر بعد القبض على رضوى محمد لمهاجمتها السيسي وزوجته
أخبار العالم : #رضوى_فين؟ يتصدر بعد القبض على رضوى محمد لمهاجمتها السيسي وزوجته

الأربعاء 13 نوفمبر 2019 10:43 صباحاً


نافذة على العالم - وأعلن المقاول والفنان محمد علي، أنّه تلقى من محمد رسالة صوتية، مساء الثلاثاء، تؤكد محاصرة قوات الأمن المركزي لمكان إقامتها، وخوفها من إلقاء القبض عليها، لينتشر الوسم الذي يوجه السؤال للأمن عن مكانها.

وكتبت ندى محمود: "‏رضوى البنت الجدعة اللي فضحت السيسي ومراته انتصار اللي عمال يبني ليها في قصور كانت فاكره انه هيخاف يحبسها بعد ما صوتها وصل الناس وانه عنده نخوة ومش ممكن يحبس بنت.. عصابة السيسي النهاردة راحت اقتحمت بيتها وخطفتها ومن ساعتها ماحدش يعرف عنها حاجة. #رضوى_فين".

وغردت غالية محمد: "‏‎#رضوى_فين؟ زيها زي أي حد بيقول كلمة حق في البلد دي لازم يروح وراء الشمس، تاريخ العسكر هو كدا على طول أي حد يتكلم يعتقل #حقوق_الانسان في مصر بيتم دهسها لأننا محتلون بمعنى الكلمة".

وعلقت سناء السيد: "‏‎#رضوى_فين؟ كلنا مدانون بسكوتنا.. كلنا مسؤولون فرادى وجماعات أمام الله والإنسانية عن بقاء بلاء وابتلاء الخسيس حتى الآن.. كلنا مدانون عن اختفاء البنات واعتقالهن وانتهاك أعراضهن.. عن الدم المراق على أرض مصر.. كلنا مدينون للشهداء والمعتقلين بالسجون ولمصر الأسيرة وشعبها المكبل.. اتحدوا يرحمكم الله".

وأكدت هنا: "‏‎#رضوى_فين #مبادرة_الجوكر عندما تدور الدوائر لا تلوم الشعب ولكن لوموا أنفسكم فلم تتركوا باب واحد للرحمة يمكن ان يرحمكم من خلاله الشعب".




وكتب إبراهيم رضوان: "‏ما كانت تفعله حكومة مبارك وزيارات الفجر عادت مرة أخرى وما حدث مع مبارك ليس ببعيد. #رضوى_فين".

وقال حساب "مصر التي في خاطري": "‏‎#رضوى_فين؟ رضوى كانت بتتكلم بصوت كل حرة .. رافضة للظلم إلي بيحصل لغيرها.. ادعموها لأنها اتكلمت بصوتنا وعلشانا اليوم الظلم عند رضوى وبكرا اكييد عند حد مننا".

اقــرأ أيضاً

وغرد "هوزو": "‏في مصر .. يا يبقى ضمريك ميت .. يا تبقى انت ميت .. #رضوى قررت تخلص نفسها من العار اللي راكبها وقررت تستجيب لضميرها في بلد ماتت فيه المروءة والضمير فلحت باخواتها الرجالة. #رضوى_فين".

وشبهت شيماء: "‏الشعب المصري شبه عشة الفراخ واحد بيدخل يمسك فرخة والباقي يجري من قدامه برغم ان لو رجعوا كلهم عليه وبضوافرهم هيقطعوه انما العامل الفاصل هنا .. الخوف. #رضوى_فين".

وتساءل تامر: "‏الجماعة بتوع الى عايز يعارض يعارض من مصر ..انتو كويسين؟ طمنونا عليكو؟ ‎#رضوى_فين".

وكتبت صفوة: "‏‎#رضوى_فين؟ كل واحد يطلع يحاول يهز الشعب عشان يفوق ياخدوه. والشعب نايم أو عامل نايم، من رضوى للي نزل التحرير لوحده لغيره وغيره.. ايه هو ده، خلاص استسلام... يعني فعلا بننفخ في قربة مقطوعة ... ولسه على القاع؟".


المصدر : أخبار العالم : #رضوى_فين؟ يتصدر بعد القبض على رضوى محمد لمهاجمتها السيسي وزوجته

اشترك فى النشرة البريدية لتحصل على اهم الاخبار بمجرد نشرها

تابعنا على مواقع التواصل الاجتماعى

التالى نافذة - "نتنياهو": الأونروا "مخترقة بالكامل" من حماس.. ولا بد من إنهاء مهمتها